#konkurs

#konkurs

W poprzednim wpisie SIŁA RELACJI mogliście przeczytać o książce, którą koniecznie należy przeczytać, jeśli pracuje się z dziećmi (bądź ma się to w planach).ZABURZENIA PRZYWIĄZANIA U DZIECI I MŁODZIEŻY. Poradnik dla terapeutów, opiekunów i pedagogów

REGULAMIN KONKURSU

  1. Udział w konkursie mogą wziąć osoby, które polubiły Notatnik Terapeuty na Facebooku bądź subskrybują bloga.
  2. Należy odpowiedzieć na pytanie konkursowe w komentarzu do wpisu konkursowego na blogu www.karolinaplichta.pl bądź w komentarzu pod postem konkursowym na fanpage’u www.facebook.com/notatnikterapeuty.
  3. Konkurs trwa od 5 kwietnia 2017 r. do 19 kwietnia 2017 r.
  4. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone do 23 kwietnia 2017 r. na blogu oraz Facebooku.
  5. Nagrodą w konkursie jest książka „Zaburzenia zachowania u dzieci i młodzieży” autorstwa Chrisa Taylora wydana przez Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
  6. Zwycięzca zostanie wylosowany po zakończeniu konkursu spośród osób, które w sposób zgodny z regulaminem wezmą udział w konkursie.
  7. Pytanie konkursowe brzmi: Po czym (według Ciebie) można poznać, że dziecko jest „bezpiecznie przywiązane” do swojego opiekuna?
  8. Biorąc udział w konkursie zwalniasz serwis Facebook z odpowiedzialności. (Zapis wymagany przez Regulamin Facebooka).
  9. Konkurs nie jest w żaden sposób sponsorowany, popierany ani przeprowadzany przez serwis Facebook ani z nim związany. (Zapis wymagany przez Regulamin Facebooka).
  10. Biorąc udział w konkursie oświadczasz, że zapoznałeś się z powyższym regulaminem konkursowym oraz zgadzasz się na niego.

Powodzenia! 🙂

  • Mateusz

    Po czym (według Ciebie) można poznać, że dziecko jest „bezpiecznie przywiązane” do swojego opiekuna?

    Odp.: Dziecko zgadza się pozostać pod opieką innej osoby (babci, opiekunki, przedszkolanki) bo wie, że Rodzice („opiekun”) po niego wrócą.

  • Justyna

    Uważam, że można to poznać po sposobie w jaki dziecko reagauje na rozdzielenie ze swoim opiekunem/opiekunami. Jeśli dziecko nie chce stracić opiekuna z oczu choć na chwilę to znaczy, że w relacji z nim brakuje poczucia bezpieczeństwa i tym samym nie jest ono „bezpiecznie przywiązane“.

  • Monika

    Zależy od wieku dziecka. Ale im jest starsze tym bardziej ma ochotę i odwagę eksplorować świat, coraz dalej oddala się od opiekuna, jednak w razie potrzeby/niebezpieczeństwa wraca do opiekuna bo wie że przy nim jest bezpieczne

  • Paulina

    Dziecko bezpiecznie przywiązane chętnie eksploruje świat, szybko adaptuje się do otoczenia, dobrze radzi sobie ze stresem i konfliktami. Im bezpieczniejsze przywiązanie, tym mniejsza obawa przed byciem autonomiczną jednostką.

  • Magda

    Myślę, że w zależności od wieku „bezpieczne przywiązanie” ma różny charakter, ukazuje się inaczej. Kiedy weźmiemy pod uwagę stwierdzenie, że niezależnie od wieku każdy z nas jest dzieckiem istota przywiązania jest różna.
    Niemowlę jest całkowicie przywiązane do rodziców, tak na prawdę nie ma innego wyjścia. Jednak, kiedy dziecko dorasta rodzic powinien tworzyć bezpieczne przywiązanie, a więc takie, kiedy dziecko w chwilach smutku, zagubienia, wyśmiewania bądź nieradzenia sobie w szkole, przychodzi z tym problemem porozmawiać do swojego opiekuna, bo czuje, że jest bezpieczne i obdarza go zaufaniem. Jednak mimo tego przywiązania potrafi zostać na noc u koleżanki, kolegi z klasy, czy spędzić wakacje u dziadków bez rodziców. Ono wie, że oni są, ale ta więź jest na tyle silna a zarazem elastyczna, że obie strony pozwalają sobie zatęsknić . Bezpieczne przywiązanie to także w trakcie dzieciństwa przestrzeganie zasad domowych.
    W trakcie dorastania i dorosłego życia, „bezpieczne przywiązanie” powinno ulec zmianie. Nie powinno polegać na relacjach rozkazujących, iż opiekun decyduje ale bardziej na partnerskich, gdzie dziecko decyduje o swoim życiu, chcąc radzić się opiekuna.

  • Aleksandra

    Bezpieczne przywiązanie to pozwalanie na obecność innych osób w bliskim otoczeniu dziecka. Dziecko jest tak samo przywiązane do mamy, co do taty, nie boi się zostać samo z żadnym z rodziców.